Duża konkurencyjność usług

Duża konkurencyjność usług

Bardzo ważnym elementem przekładającym się na wyraźny wzrost atrakcyjności transportu międzynarodowego realizowanego przez polskich podwykonawców w ostatnich latach jest bez wątpienia konkurencyjność proponowanej oferty. Zainwestowano w polskim transporcie i spedycji bardzo wiele środków, które stawiają nas dzisiaj w ścisłej czołówce krajów realizujących kabotaż. Na rynku międzynarodowym nasze firmy są w stanie rywalizować o prawie każde zlecenie, także dzięki posiadaniu nowoczesnej floty pojazdów. Zainwestowanie w samochody do transportu ponad gabarytowych ładunków to jedna z możliwych ścieżek rozwoju.

Niemniej samochody do transportu międzynarodowego nie zawsze muszą być wielkie – wręcz przeciwnie, czasami potrzebny jest bardzo specjalistyczny pojazd, w którym dużo ważniejsze jest jego wyposażenie, aniżeli rozmiary. Doskonałym przykładem takiego zlecenia jest przewóz materiałów medycznych, w tym organów w procesach transplantologicznych czy krwi – często na autostradach i drogach szybkiego ruchu widać takie specjalne pojazdy uprzywilejowanego transportu, które przeważnie nie są tak duże, ale na pewno posiadają na pokładzie wszystko, co w tak kluczowym dla ludzkiego życia transporcie ma znaczenie.

Inwestowanie w swoje zaplecze

Dla firm próbujących rywalizować na tym mocno konkurencyjnym europejskim rynku ważne jest więc obranie konkretnej specjalizacji – ciężko jest być najlepszym we wszystkim. Bardzo specjalną grupę firm logistycznych stanowią oczywiście przedsiębiorstwa kurierskie czy pocztowe, które muszą realizować codziennie bardzo zróżnicowane zlecenie komercyjne i indywidualne. Zapotrzebowanie na nie jest jednak tak duże, że do przyjmowania, sortowania, pakowania i przewożenia a następnie rozwożenia i wydawania, organizowania i ewidencjonowania przesyłek – potrzeba tysięcy pracowników, setek pojazdów i innych urządzeń usprawniających wszystkie te procesy transportowo-logistyczne. Bez dużych inwestycji w zaplecze technologiczne i nowoczesne samochody trudno jest firmom kurierskim i innym przedstawicielom kabotażu utrzymać się na rynku, który tak mocno ceni sobie profesjonalizm i tempo realizowania najtrudniejszych zleceń. Na szczęście wielu inwestorów widzi w transporcie międzynarodowym świetny biznes, więc środków na wspieranie tego typu działalności wcale nie brakuje.

Planowanie i organizowanie spedycji

Same samochody nie są jednak w stanie zrealizować żadnego zamówienia, podobnie jak osoby odpowiedzialne za podpisywanie kolejnych kontraktów czy planowanie odpowiedniej trasy przejazdu, nie wykonają najważniejszego elementu całej pracy w transporcie, jaką jest kierowanie pojazdu. Posiadanie wykwalifikowanych, odpowiedzialnych i doświadczonych kierowców ze znikomą historią wypadkowości – to najważniejsze, co może posiadać na swoją korzyść każda firma transportowa. W Polsce nie brakuje doskonałych kierowców, a wraz z odpowiednim wsparciem ze swoich działów logistycznych odpowiedzialnych za projektowanie tras przejazdów, momentów postoju i kosztów tankowania oraz zakwaterowania – mogą się oni dzisiaj skupić wyłącznie na prowadzeniu coraz lepszych, bardziej nowoczesnych i bezpiecznych samochodów ciężarowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *